Jumaat, 16 September 2016

Cara putihkan muka & leher dengan mudah.

good nite guysss =B

apa mimpi mrs blogger tetiba nak bagi tips kecantikan nie?

tak xdi aku mimpi khawin dgn ank raja.. lepstu dia sediakn bilik khas utk aku.. untuk bermakeup.. lpstu penuh dgn baju brmcm2 jenis & warna.. lpstu kasut.. tudung.. hahahaha

ok mengarut khahaha

tak laa.. saja nx share apa yg aku tahu kat korang.. mana tahu ada yg nak cantik secara alami tanpa telan apa2 ubat kee.. 

selamat sikit kn..

ok utk first tips nie

aku baru tahu semlm leps tngok kat youtube..

tapi nak putih secara alami ni perlukan masa, kesabaran & kerajinan

kalau kau tak sabar.. better kau p ambik yg cucuk tu.. hari nie cucuk confirm lusa da putih..

tapi kalau jadi apa2 kau tnggung sendiri.. khehehe

ok cara nak putihkan muka & leher nie senang jee just gua 2 bahan jee..

iaitu :
  • 1 biji telur
  • Lemon
cara-caranya :
  1.  Pecahkan telur dalam mangkuk dan asingkan telur putih dan telur kuning sebab just nak guna telur putih jee
  2. Potong lemon ke 4 bahagian, (just nak jus lemon sikit je selebihnya boleh simpan utk buat lgi lain kali)
  3. perahkan 1 bahagian lemon yang telah dipotong takdi ke dalam telur putih
  4. kacau sekejap.. jangan kacau macam nak buat telur dadar tu.. kacau biase jee.. guna jari jee
  5. sapukan ke muka & leher, sapu bagi kena seluruh muka dan leher tau..
  6. kemudian tunggu sampai telur putih dn lemon tu meresap dlm kulit dlm 30 minit..
  7. lepas 30minit cuci dgn air bersih tau dan lap dgn tuala bersih

kalau nak keberkesanan buat seminggu dlm 3 kali...

ok tq

Tiada ulasan:

Catat Ulasan