Sabtu, 3 September 2016

pengalaman mengambil lesen motosikal part 1



haa ni aq nak cite pengalaman aku ambil lesen motosikal nie.. actually baru nx ke lesen L  huhuhu kiranya baru lagi laa.. sebenarnya aku tak nak pun ambil lesen moto sebab ingat nak ambil sekali dengan lesen kete senang sikit..

tapi ramai dok pakse2 aku ambil lesen moto almaklumlaa da 7 tahun aku bawa moto secara haram (tak ada lesen) huhuhu.. aku start pandai bawa moto sejak darjah 4..

 nahh kau darjah 4 da bawak moto..kau rase? huhu aku yang beriya nak bawak.. bukan moto custer tau.. tak main laa huhuhu..

jenis aku suke yang mencabar.. so xheran la if aku boleh bawa moto yang ada gear tu time darjah 4.. ok balik pada citenye..

hari tu aku pergi rumah pakcik aku lepastu datang2 je tak sempat nak minum apa dia terus bagi aku boring MyLesen tu kat aku.. aku dengan muka blurnye ambil je laa.. karang menolak kene marah pulak..

so terima je laa.. balik rumah aku fikir kejap.. btol ke aku nak ambil lesen nie.. macam mimpi pun ado.. macam2 aku fikir.. sampai la keesokkannye aku p anta jugak borang tu kt pusat memandu.. :(


so sampai2 je tengok xde orang.. so xpyah la aku tunggu lame hahaha.. aku bagi borang tu n time tu jgak aku bayar RM300 ni utk student jee.. orang tua2 ambik yg RM600 tu kay.. jangan nx mengaku student huhuhu then dia mintak IC .. dalam 5minit cm tu dia tanye aku nak ambik ceramah hari apa.. dia cakap seminggu ada 2 hari je.. rabu dengan sabtu..

aku pilih la rabu hahaha sebab tak nak sekolah khahaha.. then dia siap bagi surat kebenaran utk tak dtg sklh hari rabu tu.. dia suruh aku bagi cikgu.. lagi happy la aku.. then dia suruh aku datang kt situ pukul 8pagi.. lepastu? lepastu blik rumah laa ..xkn kau nak tidur situ kod -_-

then, hari rabu tuu aku siap2 mandi semua .. da pukul 7:50am.. pukul 7:55 baru aku gerak dgn kelajuan 300 per km.. fuhh laju hahaha .. sebab da lambat beb ..

sampai je tepat2 kol 8.00am xku sangka xku duga laju gilerr.. hahahaha mase aku smpai tu aku tngok dowg yg kerja kt situ baru je smpai.. hampehh aku ingtkn kol 7 dowg da ada klu cm ni baik aku dtg lmbt jee.. masuk jee situ aku tengok da ad owg tgh daftar.. aku smpai je akk tu panggil aq then dia mintak Ic..

after 10 minit dia bagi aku buku KPP.. ic dia ambil.. akak tu ckp lepas abis ceramah pukul 4 tu baru dia bagi ic balik.. akak tu ckp ceramah dripd pukul 8pgi  smpai kol 4 petang..

buku KPP tu mmg semua org akan dpt.. so jangan risau.. kowg just risau pasal IC je khahahaha..

akak tu ckp pukul 8am mula.. tp tunggu punnye tnggu kol 9:30am baru orang yg bg ceramah tu datang.. mereput aku kt situ.. dgn aku yg xsempt nx mknnye.. sabor je laa..

bila org tu da smpai bru msuk bilik ceramah tu.. mse first2 ceramah full tempt duduk.. aku lupa spe nme yg bagi ceramah tu khehehe.. msuk2 je dia bg borang n kertas soalan ujian warna tu..

xpyh nx dok memikir jwpn kt buku soalan tu da ada owg buat jawapan kt situ so aku ikut je laa hehehe..

ceramah dia ok laa best jugak xsmpai 2 jam.. owg ceramah tu ckp boleh kuar rehat then masuk bilik tu lg kol 2:30petang.. happy gilerr.. kteowg smua g laa kt kantin tu mkn2..

 kt situ laa aku kenal 3 owg akk tu.. akk yg sowg tu belajar kt uitm shah alam.. lgi sowg tu bru habis belajar.. then akk lagi sowg tu da kawin.. ank sowg darjah 1.. kiranye aku paling muda kt situ khehehe..

actually aku xthu nme akk2 tu.. aku just pnggil akk je hahaha xtnye name pn.. aku tnye dowg .. dowg blik ke cbb dpt rehat lme tu 2jam setengah.. akk yg da kwin tu blik husband dia mai ambk..

akk yg bru ambk belajar tu pn blik.. just akk yg bljr kt uitm shah alam tu je xblik sme dgn aku.. rumah masing2 dekat je.. tapi tu la mls nak blik hehehe..

then bile smua owg da blik tu aku plan laa dgn akk uitm tu g lunch kt cake house.. then dia on je.. so pergi laa.. mse tgh mkn tu mcm2 kteowg borak mcm da lme kenal.. peramah jugak aku nie erkk
hehehe bru thu..

akk tu plan ajak perayap leps mkn.. huhuhu mmg sekepala btol dgn aku akk ni.. mse tgh syok2 merayap tuu tetiba ternmpk plk kete owg yg bg ceramah tu blkg moto kteowg.. hancur nak merayapnye.. terus msuk kt pusat memandu tu khehehe

akak tu membebel cbb xdpt nak merayap khehe..sambil membebel tu kaki brjln ke bilik ceramah tu.. msuk jee pling kelakar mse mula2 dtg pagi tu full tempt duduk..

 leps rehat ni 7 org je.. yg 14org tu aku xthu hilang ke mne.. mybe xjumpa jalan ke pusat memandu tu kodd..

then tiba laa kol 4 petang fuhhh.. lega.. sblom blik tu dia panggil sowg2 utk ambil ic dgn 1 paper.. kt paper tu ad tulis login n password.. so kertas tu korang kne jga elok2.. sebab tu guna utk ujian computer..

haaa itu je cite utk part 1 nie..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan